De deelnemers worden in subteams van minimum 4 personen ingedeeld. Per team zijn er 2 of meer lopers en 2 denkers. Samen dienen ze sleutels te verdienen om een tekst in geheimschrift te ontcijferen. Samenwerking vereist dus.
De lopers krijgen een stadsplan van het centrum van Oudenaarde mee en vertrekken. De denkers blijven centraal in het hoofdkwartier aan de Donkvijver en moeten 5 praktische opdrachten doen rond de zintuigen. Met deze opdrachten kunnen ze coördinaten en tips verdienen over locaties in het stadscentrum waar de sleutels verborgen liggen. Per opdracht zijn telkens 2 antwoorden mogelijk en slechts 1 is het juiste antwoord. Dus als ze verkeerd scoren dan sturen ze hun lopers naar een verkeerde locatie.
Spanning, fysieke inzet van de lopers, denk-, voel- en smaakwerk van de denkers en vooral onderlinge communicatie zijn nodig. Op het einde van het spel kennen we de winnaar en daarvoor voorzien we een ludieke prijs. Per team dienen er 2 voldoende opgeladen GSM’s te zijn om de communicatie tussen de lopers en het hoofdkwartier te verzekeren.
Indien je een andere stad p het oog hebt, aarzel dan zeker er niet om er ons naar te vragen. Wij werken met plezier een stadsspel op maat uit.